Ett litet bakslag

Som bekant, för dem som följer min blogg, så övar vi ju nu på hundmöten. Det har gått alldeles strålande. Fram tills nu.
Eftersom det är lite lite hundar här där vi bor och vi sällan möter någon här så bestämde jag mig idag för att packa in hunden i bilen och åka bort till Hågadalen där vi alltid brukar träffa en hund eller två. Väl framme så tog det som jag väntat mig inte så lång tid innan vi får ett hundmöte. Jag säger åt Saffe att gå fint och sätter ner henne vid sidan av gångvägen som är rätt så smal. Hon sköter sig alldeles utmärkt än så länge.
Nu tänker jag i min enfald att folk har en aning vett i huvudet, men icke! Paret som kommer med sin lilla pekines stannar precis framför Saffe trots att vem som helst kan se att vi jobbar stenhårt med att hon ska sitta kvar. Gubben säger någonting i stil med: "det går bra se så fint hon sitter. Han är nyfiken lilla Pelle" till tjejen som går med. Inte nog med detta den lilla råttan får  GÅ FRAM mot Saffe i helt sträckt koppel. Saphira rusar naturligtvis upp och får fram något gutturalt läte som kan liknas vid en morrning och jävlar vilken fart det blev på gubben och oj så arg han såg ut.

Så sensmoralen av min berättelse blir: Alla ni som möter någon där det är uppenbart att man jobbar med hundmöten- låt inte er hund gå fram hur som haver utan försök vara lite hjälpsamma!

Kommentarer
Postat av: Anna

Glad påsk lite sådär i efterskott! Det verkar som att ni har haft en bra semester. Vi svängde också ner till Göteborg för lite påsklov och det var väldigt skönt att komma "hem"!

2010-04-18 @ 13:24:35
URL: http://www.silverpudel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0