Veterinärbesök

Idag har vi varit hos veterinären en liten sväng under eftermiddagen eftersom jag oroat mig över att hon skall få livmoderinflammation efter detta löpet också.
Som vanligt skötte Saphira sig jättebra även om ultraljudet inte var någon favorit direkt, attans vilka starka ben hon har! Det klämdes och kändes lite här och där och man kunde konstatera att hon har lite flytningar som inte såg riktigt normala ut dock ville man inte börja behandla utan vi har blivit ordinerade tempning varje morgon och att hålla koll på vätskeintaget.
Förhoppningen är så klart att det inte skall bryta ut men de veterinärer vi har talat med har upplyst om att när hunden blir så dålig efter sitt första löp så kommer det troligen bara bli värre. Blir det så så lär ju en kastration stå näst på tur.


På eftermiddagen igår åkte rallykoner och skyltar fram igen eftersom jag tycker att hon (och jag) kan behöva jobba lite tillsammans. Hon var oerhört peppad och faktiskt lite övertänd emellanåt vilket gjorde det en aningen svårt att fokusera stundtals. Detta var mycket intressant och roligt att se eftersom vi tidigare under dagen haft en tre timmars föreläsning på ämnet och nu fick jag verkligen möjlighet att återkoppla teorin till det verkliga livet.
Vi tog en liten paus inemellan och coolade ner lite grand innan vi körde banan ett par gånger till och det gick jättebra även idag. Det skulle ju aldrig hålla för tävling men om jag går en kurs i ämnet och finslipar på lite detaljer så kanske kanske...

Ett sista litet tilägg: Otto har idag fått reda på att han fått jobb här uppe och kommer starta i början av maj. Jippie! säger jag och Saffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0