Finbesök

Denna helgen har vi haft Melvin, Saphiras brorsa, här då Melvins människor varit i Åre. Hundarna kommer jättebra överens och leker så bra tillsammans. Tyvärr så leker de HELA tiden såvida inte jag styr upp det hela och säger till dem att gå och lägga sig. Som till exempel i detta nu så leker de som galningar trots att vi är precis inkomna efter en två timmars lång skogstur med lösspringning och koppeltränande. Jag trodde att de iaf skulle vara en aning trötta men icke! Eller rättare sagt så är de nog övertrötta:) Nåja, de ger väl sig snart.

Igår åkte vi till Hammarskog och promenerade i nästan fyra timmar, vi hade med oss fika till oss och vatten till hundarna. Det blev en mysig dag men de är faktiskt rätt så jobbiga att gå med i koppel tillsammans. Det gick lättare när en person höll båda hundarna och de var på något sånär samma plats. Så vi har tränat en hel del på att de skall gå bredvid mig i koppel och inte springa en meter framför och dra. På dagens promenad så verkade det faktiskt som om det gett en del utdelning, de gick finfint jättelänge båda två. Tyvärr lider jag ju själv att inte kunna slappna av och sluta tjata på dem så jag har väl tjatat hål i huvudet på de stackarna :( Hoppas de tycker om mig i alla fall nu.

Något som däremot är vansinnigt mysigt är när båda två klättrar upp i sängen på morgonkvisten, Melvin lägger sig sked med mig och Saffe kryper upp på huvudkuddarna. Melvin är dessutom oerhört kelig och vill helst ha huvudet parkerat i ens knä konstant och han är riktigt duktig på att pussas. Hur gosigt som helst:) Det får nog bli en grandis till snart. Undrar jag vad Otto och katterna säger om det?! Katterna har fö avskytt det stora monster matte har släpat hem och har gjort sitt bästa för att skrämma den stackarn på flykt trots att han knappt vågar sig fram för att nosa på dem.

Om ett par timmar är det dags för Melle att åka hem och det kommer bli jättetomt här. Vi hoppas att får rå om honom snart igen!

Här nedan kommer några foton från gårdagens utflykt.











Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken häftig färg Melvin har! Andra bilden på honom är ju hur bra som helst!!

2010-08-29 @ 16:28:00
URL: http://www.silverpudel.com
Postat av: Marie

Visst är han snygg! Massor med "sönderslitna" fläckar på hela kroppen. Precis som det skall vara=)

2010-08-29 @ 19:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0