Snart slut på sommarlovet

Nu var det ett bra tag sedan ni fick en uppdatering och det beror på trevliga saker som stavas semester! Tyvärr börjar den nu lida mot sitt slut men skall jag vara helt ärlig så skall det faktiskt bli lite skönt att återgå till någon form utav rutiner igen (även om jag inte direkt är rutiner personifierad).

Semestern har bjudit på en hel del spännande, avslappnande, roligt, mindre roligt och helt fantastiskt. Vi har besökt släkt och vänner och bara haft det riktigt lugnt och skönt.
Saphira är en helt underbar hund som funnit sig i att följa med överallt vart vi har gått men jag har en känsla av att hon tröttnat på uteserverinar vid det här laget.
En av dagarna åkte vi till Hisingen för en playdate med Emo. Scott hade med sig en till grandis, Oda, denna gången och det var jätteroligt att se dem. I ungefär trettio sekunder svarade Saphira upp mot Oda men insåg sedan att det inte var hon som skulle få bestämma den dagen, från denna stund var Oda hennes idol. Vart hän Oda än gick så var Saphira hack i häl. Tyvärr var vädret inte det bästa och vi åkte hem efter en trekvart. Tanken var att vi skulle ses igen under veckorna men Saphira lyckades återigen skada sig. Denna gång skar hon sig i trampdynan och det hade inte lyckats läka helt till dess vi skulle lämna Göteborg.

Nu är hon hos sin dagmatte där hon skall bo i två veckor medan jag är ute och seglar längs västkusten. Om detta kommer det en uppdatering under nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0