Lugna dagar

Vi är nu inne i en period där det inte händer så fasansfullt mycket. Till stor del beror det på vädret eftersom det är så otroligt varmt.
I morse gick vi ut vid kvarti nio för att hinna gå på långpromenad innan det blev för varmt... trodde jag! När vi gått genom skogen och kom ut på vägen igen var det strålande sol och jättehett. Tyvärr var det ju i alla fall en halvtimmas väg hem igen och jag kan lova att jag led med hunden. Nu får hon vila under dagen så blir det väl lite mer aktivering till kvällen i stället.
I skogen hann vi dock träna inkallning och lite antijakt. Hoppas verkligen att det kommer att fungera, jag vill ju så gärna kunna ha henne lös i skog och mark utan att hon skall dra iväg på harar och rådjur.

Igår var vi till Ikea jag och Otto och handlade en ny matta till vardagsrummet och en ny tv-bänk. Attans vad fint vi börjar få det hemma nu! Skall fixa sista finishen i dag tänkte jag. Kanske får det bli ett besök till Chillli i eftermiddag :)

Vi har i alla fall passat på att vara ute och plocka smultron jag och Saffe nu när de röda små juvelerna börjat kanta dikena i kohagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0