Biskops Arnö och solbrännan

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen och det beror väl främst på att det inte hänt så där oerhört mycket på hundfronten.
Det har varit långa dagar i skolan så tiden har varit lite knapp men varje dag efter skolan under veckan som gick så har vi farit ner till Gälbo för att träna hundmöten. Saphira är faktiskt jätteduktig och det går bättre och bättre för varje gång. I torsdags bestämde vi träff med Elin och Skugga för att mötas och Saffe fixade situationen jättebra trots att Elin lät Skugga hoppa och trixa lite provocerande bara ett par meter i från oss. Detta är en situation som för två månader sedan hade utlöst en enorm reaktion från min hund.
Tyvärr har jag inte fått möjlighet att träna här i hemmiljö, det verkar nästan som att vara enda hund flyttat. Så är naturligtvis inte fallet men vi möter dem i alla fall inte längre.

Idag stormar det ordentligt runt knuten men annat var det igår, då var det strålande sol och kalasvarmt. Vi var ett par tjejer som hade bestämt oss för en promenad och picnic ute på Biskops Arnö och det visade ju sig vara en perfekt dag för detta så jag, Otto, Saffe, fyra brudar och en whippet packade in oss i bilarna vid tiotiden och åkte ut.
Det blev en härlig promenad över ön bort till badbryggan. Tyvärr kunde vi inte ha hundarna lösa ihop då de jagar varandra som tokar och den lilla whippen som var med fixar inte riktigt att springa så mycket så de fick vara lösa en i taget.
Väl vid bryggan åkte paltorna av och vi i. Glimma, whippeten, kastade sig efter sin matte ner i sjön och insåg alldeles för sent sitt misstag och simmade/plaskade i panik mot bryggan medan alla vi i omgivningen vred oss av skratt. Detta var Glimmas enda dopp för dagen, vem vet kanske sista någonsin :)
Saphira däremot simmade frivilligt för första gången vilket var jätteroligt att se. Tidigare har hon bara plaskat i kanten och har endast simmat när hennes illvilliga matte lurat henne, hehe, men nu simmade hon alltså runt för egen maskin.
Efter doppet åkte all picnicmat fram och vi avnjöt både fruktsallad, kex, ostar och Ninas kärleksmums. Viktväktarna fick snällt ta ett steg tillbaka denna förmiddag.
Vi stannade ute på ön till klockan började närma sig fem och det var sex trötta men nöjda personer som for hemåt. Jag har känslan att även hundarna var nöjda med dagen och Saphira sov resten av kvällen och ville knappt gå ut och kissa.
Idag får jag dock lida för att jag inte varit förnuftig nog att använda solskyddsfaktor, mina armar och axlar är knallröda och bränner rätt så rejält. Men det var det helt klart värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0