Morgonstund har guld i mun

Gårdagen började på bästa tänkbara sätt klockan 05.30, då var det dags att hoppa upp och köra Otto till jobbet. Klckan var inte mer än halv sju när vi kom tillbaka hem och jag tog med mig Saffe ut på en timmas promenad. Vi var båda på ett strålande humör och Saphira sprang som en vettvilling i det frostbitna(!) gräset. Hon fullkomligt flög fram och tvärvände, kastade sig över diken och betedde sig allmänt tossigt.
Jag passade på att låta henne balansera på lite stockar och hoppa över desamma på kommando. Gjorde även en inkallning på väldigt längt avstånd vilket resulterade i att hon fick upp en extrem fart. Min tanke var att detta går aldrig väl och mycket riktigt hann hon inte stanna innan mig utan susade förbi för att sedan dra i klorna i backen och göra ett par riktiga bromsspår, tvärvända och komma och sätta sig framför fötterna på mig. Vad gör man? Hon var ju hur söt som helst och jag kunde inte annat än att skratta och berömma henne massor.

När klockan hunnit bli tio hade jag hunnit både duscha, dammsuga, fixa ordning för katterna och till råga på allt kolla på ett gammalt avsnitt av Beverly Hills 90210 :)
Jag åkte till dagmatten och lämnade av Saffe och hon skall vara kvar ända till på söndag eftersom vi kommer spendera helgen i Göteborg. Efter att jag lämnat henne var det dags för den efterlängtade integrativtentan. Underbart, men nu är den avklarad och jag tror faktiskt att det gick bra... Peppar peppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0