Olämplig föda

Gårdagen var en riktigt händelserik dag för en liten grandis. Nåja, kanske inte de första två timmarna då hon fick vara ensam hemma medan jag var i skolan och lyssnade på en föreläsning om tillväxt, men sedan satte vi fart.

Vädret var kalashärligt och jag bestämde mig för att gå ut i skogen en sväng och hade väl inte tänkt vara ute så där jättelänge eftersom vi skulle vidare hem till en kursare för att plugga. Jag började gå längs samma stig som jag hittade häromdagen men där den deladar sig första gången valde jag denna gången vänster i stället för höger eftersom det sägs att ombyte förnöjer. Detta visade sig vara ett kanske inte helt strategiskt drag eftersom det tog mig cirka en och en halv timma att leta mig tillbaka ut på landsvägen. När vi väl var tillbaka där så insåg jag att jag kunde ta en grusväg tillbaka hem så att vi faktisk slapp asfalten som vi annars är nödgade att trampa på i alla fall tjugo- trettio minuter för att komma till någon vettig promenadslinga. Tänk vad fiffigt att gå vilse ibland!

Väl hemma igen hann jag inte mer än att äta middag innan det var hög tid att hoppa in i bilen fullt utrustade med bok och föreläsningsanteckningar. Saphira fick följa med hem till Elin där hon träffade en del, för henne, okänt folk. Gårdagen var tydligen en bra dag för sådana aktiviteter eftersom att Saffe till och med viftade på svansen när Kajsa gick fram för att hälsa. Jag var tvungen att göra en snabbkoll för att se om hon var sjuk...

Som om inte detta var nog var vi hembjudna till en annan kursare på födelsedagsfika och på vägen dit passade vi på att träna hundmöten med en tredje kursare som tog ut sina fina, lugna shelties som struntade blankt i att det kom en enorm, svart jätte på andra sidan gatan. Mötena gick bra trots att de vid varje möt kom en aning närmare än vid det förra. Eftersom det gick så bra så bestämde vi att hon nästa gång, för att höja ribban lite, får ta ut sin tik som kan vara en aning skällig på hundar hon tycker är lite läskiga.

Efter detta var det alltså dags att gå in och smaska i sig lite god kaka och få njuta utav trevligt sällskap ett par timmar. Vi var väl en femton pers och tre hundar där så nu blev det till att träna passivitet för Saphira. Som tur var är hon väldigt redig och liggar där man ber henne även om hon emellanåt påkallar uppmärksamhet genom att lägga hakan i knät eller något liknande.
Kakan vi blev bjudna på var helt ooootroligt god men tyvärr kostade den mig nog en hel del viktväktarpoints eftersom jag bara gått ner ett drygt halvkilo idag. Men det var det värt!

I morse väcktes vi halv sju utav att Saphira sprang ut i köket och bajjade. Otto fick springa ut med henne medan jag städade upp men tror ni inte att så fort de kommit in igen så kräks hon på fyra olika ställen. Jag hoppas att hon bara ätit något olämpligt och att det kan kureras med fasta/kokt ris och att vila magen. Tyvärr spydde hon nu på kvällen också och lös i magen har hon varit hela dagen. Blir det inte bättre till i morgon så lär vi väl få ringa veterinären och höra oss för.

PS. Anatomitentat godkänd med hyfsat resultat :)

Här kommer lite bilder från promenaden (fler finns på hemsidans galleri)






Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis till anatomin! Här kämpas det med duggor o annat hela veckan! Hoppas länken fungerar nu!

2010-05-10 @ 19:38:17
URL: http://www.metrobloggen.se/moarosas
Postat av: Marie

Tack Karin! Synd att vi missade varandra vid kolonin idag...

Vi syns och hörs efter helgen.

Kram

2010-05-11 @ 19:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0