Prickigt besök

Skolveckan är nu i full gång igen och vi har idag ägnat eftermiddagen åt att bland annat leta efter rävskabb. Kan säga att det lyckades inget vidare för vår grupp trots att jag noga följde "Daniels" instruktioner. ("Daniel" är ett påhittat namn och inte då på någotvis för att det är fingerat utan helt enkelt för att vi inte hade en susning om vad han egentligen hette men konstaterade att han var en mycket tänkbar "Daniel"...)
Hur som helst så fick vi se en del kryp som handledarna så vänligen placerat i lupparna åt oss. Det är ju ingen tvekan om att diverse filmmakare inspirerats utav dessa mycket otäcka kryp när de kreerat sina filmmonster. Hua, vad otäcka de är!

Men nu backar vi bandet en aning, närmare bestämt till i fredags då jag bestämde mig någon gång runt halvåttasnåret för att det var på tiden att vi möblerade om sovrummet lite. Det flyttades och släpades kors och tvärs genom rummet och till slut landade alla möbler på den plats de redan intagit i mitt huvud. Riktigt bra blev det och rymligt. Helt plötsligt ser jag teven också eftersom den inte längre står på andra sidan rummet :)
Tyvärr verkar det som att min kropp inte riktigt vant sig vid sin nya placering och jag har haft ganska svårt att sova. Förhoppningsvis vänder det i natt och om inte kanske jag får ha hem någon som kanleta currykryss.

I lördags förmiddag kom också Maria hit och lämna av sina vackra prickiga kille, tillika Saffes brorsa, och Otto, jag och hundarna for till Wiks slott för långpromenad. Vi släppte dem lösa vid badplatsen ganska omgående för att de skulle kunna rusa av sig den värsta energin innan vi fortsatte gå. Tro det eller ej men vårt lilla badmonster skulle bar i och simma trots att vattentemperaturen knappast kan vara särskilt behaglig så här i slutet av oktober. Jag kastade i pinnar ett par tre gånger som hon sam ut och hämtade medan brorsan stod med vatten till fotknölarna och snöt åt sig pinnarna så fort Saffe kom inom räckhåll. Sicken smart liten badkruka;)

Jag filmade de två galningarna på söndagens långpromenad men jag har ingen aning om hur jag skall kunna få upp dem här så jag bjuder på en del suddiga foton istället eftersom jag tyvärr inte hade systemkameran med mig.

I ungefär en sekund var de stilla och jag hann nästan få en skarp bild.

 

Sötnosar!

 

 

En lagom stor pinne...


Kommentarer
Postat av: Johanna Högberg

Va fint du har gjort på bloggen!! Och underbara bilder!

/Johanna & Preben

2010-11-03 @ 10:25:33
URL: http://mehund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0