Jag borde verkligen...

Mitt pluggande den här delkursen har blivit allvarligt lidande för min slapphets skull. Egentligen är ju jag dock inte en grubblande människa så jag bestämmer mig för att skita i det dåliga samvetet som envist klänger sig fast kring axeln på mig. I en vecka nu har jag försökt skava bort honom men då det inte går så stoppar jag en fralla i truten på honom så han håller käft. Så länge jag har annat att göra så fungerar det utmärkt, han sitter där och smaskar och slaskar så glatt så.

Måndag- och tisdagkväll har jag spenderat på Uppsala vetrinärklinik och sprungit runt som en skugga till Hanna och bara försökt insupa så mycket kunskap som bara går. Detta har resulterat i att jag nu kan ta betalt från kunder (dock inte boka in dem), något sånär börjat lära mig var saker och ting finns, fixar kvällsstädrutinerna och har, håll i er nu, tagit min första egna RÖNTGENPLåt. Wohoo!!! Den var dessutom användbar och behövde inte tas om av Hanna (vilket hon hade kalkylerat med ;)). Nu är det upp till bevis på fredag eftermiddag, lite nerväst och det känns som att jag kommer springa runt och fråga mest hela tiden... Jaja, de får ha lite tålamod.

Är nu också medlem i Uppsala Brukshundklubb sedan två dagar tillbaka och skall gå på deras öppna träning i kväll är planen. Har laddat med korv och en ny leksak så jag har stora förväntningar på lillfisan men främst är vi där för att titta på andra hundarnoch att lyckas träna kanske de mest banala saker i närheten av andra hundar.

Kvällen tänker jag spendera hemma hos K tittandes på "Bonde söker fru". Säkert har K bakat någonting gott igen så jag får nog hoppa över middagen och leva på bananer under dagen :D

Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till ღNeoღ

tack för tipset med gardinerna... men "tyvärr" är dom redan färdigsydda och upphängda! ;o)

får testa ditt tips till nästa gång, om det blir nån vill säga! haha!!



kram kram

2010-10-13 @ 10:02:32
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Anonym

Bonde söker fru är helt okej att se när man har tråkigt. :P Men det är otroligt pinsamt.

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-14 @ 20:13:05
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Menar du att du vill göra bloglovinbyten eller att du inte vet vad det är? =)

2010-10-17 @ 13:07:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0