Svampskog???

När vi flyttade hit fick vi höra att det skall minsann finnas sååå mycket svamp här. Det passar mig alldeles utmärkt tänkte jag eftersom jag egentligen avskyr att fånga kantareller men såg nu min chans att faktiskt springa på ett eller ett par stånd på någon av mina otaliga hundrundor i skogen.
Jag kan bekräfta att det finns mängder av svampar, stora och vackra men definitivt inte sådana som man vanligen plockar och tillagar. Inte ens min mamma som faktiskt finner nöja i att springa och jaga dem har hittat fler än fyra stycken små ynkliga kantisar.
Min mor har också en ambition att göra kantarellhund av Saffe och har fått henne att leta upp taggsvamp ett par gånger, lyckas hon till nästa höst kanske jag kan finna alla de där mängderna av svamp som skall bo i min skog.





Sådana här vackra, röda smurfsvampar finns det i mängder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0