A night with the Knight Rider and he´s marvellous car Kit

Att somna är inte det jag har lättast för på kvällarna utan snarare är det så att jag ligger vaken och vrider och vänder mig timme ut och timme in.

Efter att ha räknat får som hoppar över grindar (så småningom börjar de anta formen av små monster som gör kullerbyttor i stället), försökt bläddra igenom lite gamla tentor (brukar vara väldigt sövande) och helt enkelt övergått till att försöka sparka mig trött, ger jag ofta tappt och faller till föga och väljer att sätta på dumburken. Det är då jag tackar alldeles särskilt för att Knight Rider finns där för att hålla en kvinna sällskap i mörkret.



En man och hans bil med ett enda uppdrag; rädda alla fagra damer från all ondska i världen. Hasselhoff syns i rutan leende (såklart är tänderna gnistrande vita) och med lockig hårman.

Överallt där han hamnar finns en vacker ung kvinna i trångmål och överallt löser han de senare. Allt som oftast tillsammans med sin fantastiska bil där man hela tiden frågar sig är det en dator eller en egen person?  Svårt att avgöra men bra är den!

Inte sällan hamnar Hasselhoff i slagsmål med de mest råbarkade skurkar och varje gång (nästan) tar han sig ur knipan med välriktade armbågar, sparkar i magen eller helt enkelt en rak höger mitt i nyllet. Ingen brottsling är för tuff för Knight Rider.

Och varje gång står den vackra unga flickan i piffigaste 80-talsmundering och iakttar sin hjälte med beundran i blicken. Och varje gång får hennes hjälte några små skråmor som hon genast kastar sig fram för att badda. Och varje gång får hjälten sin flicka och en lidelsefull kyss...för att sedan lämna henne med ett brustet hjärta och i nästa avsnitt är hon ersatt av en ny blondin med vackert vågigt hår.

Heja 80-talet och heja könsrollerna!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hasselhoff äger, oavsett könsroll och oavsett årtionde. Hans låt Looking for freedom kan möjligtvis kvala in som en av de bästa genom tiderna.

Tror inte på videon där han ligger på golvet, stupfull och käkar hamburgare. Har sett den men tror att det är lika trickfilmat som månlandningsvideon.

Don´t hassel with the Hoff...

P.s Det kanske t.o.m är så att det är han som blir dumpad av alla dessa tjejerna, så att det är honom det är synd om som får åka runt hela Usa, leta efter kärleken, men bara bli utnyttjad?

2011-12-11 @ 19:54:18
URL: http://mattiasknappenhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0