Människan i den gula västen

Sitter i godan ro med mitt morgonkaffe i handen och tittar ut genom fönstret när plötsligt en isande känsla sprider sig genom kroppen. Ett hugg någonstans i magtrakten, en kniv som sakta vrids som när jag ser människan i sin reflexväst stående bredvid en liten blå och smutsig Yaris.
Hon gör sig ingen brådska med att lyfta upp vindrutetorkaren och placera den illgula remsan under för att sedan klämma fast den.

I mitt huvud passerar mängder av tankar.

[Insert valfri svordom] lapplisa!
Hinner jag springa ner?
Var skall jag få fyrahundra spänn från?
Äh, jag får skita i att köpa skor att ha i Kenya.
Är man så djävla dum så att man parkerar för nära korsningen förtjänar man en p-bot!
Men vänta nu... Jag parkerade minsann inte för nära...Eller?
Nej, det är jag helt säker på!

Lapplisan har nu hunnit klart
med sina bestyr och när hon i sakta mak kör iväg så uppenbarar sig en  till liten blå Yaris ungefär sex meter längre fram.

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Phew!



Close call, du. ;)

2011-12-22 @ 12:35:19
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0