Hjärnblödning

Det var fest igår, Halloweenfest, och jag älskar ju normalt att få klä ut mig och spexa. Tyvärr tillät varken tiden eller plånboken att jag ägnade mig åt sådant utan jag fick nöja mig med att få klä mig riktigt snyggt och lägga en sjukt snygg make-up ;)

När jag kom dit möttes jag av en värdinna i skelettdräkt. Fantastiskt gulligt även om det kanske inte riktigt var meningen när hon valde den outfiten. Där fanns också ett gäng zombies och vad jag älskar när folk bjuder till och anstränger sig. Det var ihopsydda sår (såklart gjort med riktigt material), snaror efter hängningen runt halsen, blåa ögon och massa blood.

De flesta som var där har jag träffat förut även om bara ett par gånger och sist vi sågs stod jag i begrepp att åka ner till Malmö. Nu fick jag ju såklart redogöra för hur jag haft det där nere...och lite till.

Såklart tog det inte lång tid innan jag hamnade i en politisk diskussion med killen som doktorerade i statsvetenskap. Vi avhandlade bland annat SD och hur man skall förhålla sig till dem, om vi lever i en demokrati eller inte och vad det kommer sig att Grekland inte accepterade räddningspaketet. Sjukt kul att snacka med någon som är så insatt och sjukt jobbigt att inse att det finns så många utbildningar som skulle passa mig så mycket bättre än det jag läser...

Med på festen var också en annan vet.stud. som går året under mig och hennes pojkvän från norrland. Flera gånger under kvällen konstaterade vi allihop att jag antagligen skulle trivas fantastiskt i Norrland. Det enda problemet att lösa skulle vara hur fan man flyttar Göteborg dit upp. Hm, tål att tänkas på.

Bästa komplimangen fick jag helt klart av värdinnans lillebror när vi snackade om att gå in på Flurran. Lite indignerat sa jag att jag inte behövde visa leg sist jag var där trots att det ju ändå är 25-årsgräns. Lillebrorsan tittade på mig och sa att det var ju bra att komma in där när man är i min ålder, varpå jag frågade hur gammal han trodde jag var. Svaret blev: Ja, du är väl född 89-90 någon gång.
Hahahah, vad jag skrattade åt hans min när han insåg att jag är elva år äldre honom själv.

Det bjöds på en hel del dricka under kvällen.
Här nedan en "Hjärnblödning"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0