Tvättdag, städdag, pluggdag

Ja, det är i alla fall vad det här borde vara för dag.
De rena kläderna är verkligen på upphällningen och att kunna använda sig av två likadana strumpor är nu ett minne blott, mina hyllor och lådor fullkomligt dignar av diverse "nödvändigheter" som skulle behöva sorteras upp ordentligt samtidigt som jag skaffat mig ett antal klädsamma dammråttor i hörnen och till råga på allt så närmar sig den däringa 100%-tentan med stormsteg.

Nåväl, jag har faktiskt varit nere och slängt i en tvätt. I det här huset har vi tre tvättstugor, snacka om lyx, och det finns i princip alltid lediga tider. Nu återstår alltså bara att dammsuga och röja lite innan jag far bort till HannaPanna och sätter igång med studerandet.
Innan det måste jag bara: göra färdigt mitt armband, hänga upp alla tavlor, handla mat, laga mat, teckna lite, kanske mangla lakan, gå och simma, pussa taxar...
Hmm, så synd då! Det låter visst som att jag inte kommer hinna plugga idag heller...

Boken jag inte ens bemödat mig med att införskaffa
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0