En vecka

Nu har det gått en vecka sedan jag anlände till Uppsala. Som vanligt går veckorna oerhört fort vilket ju kan bero på att jag ser till att verkligen fylla dagarna. Det går inte en dag utan att jag har någon aktivitet på gång och det är jag glad för. Jag är nog en mycket rastlös själ egentligen och det har väl inte blivit bättre nu sedan jag lämnade hunden min.
.
I veckan som gått har jag både hunnit med amöbaspex och -fest på kåren, middag hemma hos kursare, öl ute på stan, pubquiz med Johan, bio, IKEA-besök, fika hos dagmatte och medlemsmöte. Det jag däremot inte riktigt haft tid för är ju det där att studera. Vet inte hur jag skall kunna knô in det i kalendern. Får väl göra ett försök veckan som kommer.
.
Mitt lilla rum här hemma hos Johan börjar få lite prägel utav mig och mina pryttlar börjar fylla ut hyllorna. Det känns bra och jag trivs fantastiskt bra i mitt nya boende. Johan är en trevlig och mycket social prick som gärna berättar små anekdoter om allt mellan himmel och jord. Han har fantastiskt mycket att förtälja och när vi sitter och tjôtar så går tiden oerhört fort.
Bättre boende än det här får jag minsann leta efter. Idag hade han dock insett att han nog tar lite väl lite i hyra av mig och nämnde det liksom i förbigående när vi pratade om hur svårt det är att hitta boende. Jag hoppas innerligt att jag får lov att bo kvar till den förmånliga hyra jag nu har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0