Ett leende

På något sätt (och nu lär jag väl få hela klassen emot mig...igen) så gillade jag dagens föreläsning. Visst, han var en aning opedagogisk och visst, kluddet på tavlan blev obegripligt och visst, allt var repetition..men jag älskar det!
Kan det bli bättre än när de väljer att ta det en gång extra från grunden? Då först känner jag ju att jag begriper och kan följa med i en föreläsning...Och jag tyckte ändå att han var rätt så söt gubben, han ville så väl och han lämnade dessutom ut en sammanfattning på allting han skrev.
.
Efter föreläsningarna så fick sig den lilla blå en omgång så att han nu strålar ikapp med det höstsolen. Tänk så mycket roligare det är att hoppa in i sin bil när den är ren och fin. Jag har dock upptäckt en del stenskott på huven som lämnat små vita prickar i lacken, jag undrar jag hur lång tid det tar innan rosten kommer krypande. Nu vet jag ju egentligen vad man skall göra åt saken men det är det där med att få tummen ur och vädret ska vara rätt och .....(fyll i valfri ursäkt). Men till våren så!
.
Sista tiden har jag insett hur lite man egentligen behöver anstränga sig för att göra en annan människa glad. Ett leende och en trevlig uppsyn kommer man fasen så långt med och eftersom jag nu varit på synnerligen bra humör ett par dagar så har leendet legat väldigt nära ytan precis hela tiden. När man nu då går omkring och ser så glad ut så visar det sig att människor man passerar genom vardagen också lyser upp och börjar le och de har nog ingen aning om varför de gör så utan leendet har helt enkelt smittat. Skall från och med nu alltid gå runt och le :)
Eller nej, inte alltid kanske. Det är bra att vara arg också, varenda litet knytt har rätt att vara arg som Lilla My så klokt säger. Dessutom blir man alltid lite vassare och lite bättre i sina repliker när man är lagom arg och oj vad man kan få till det. Igår kväll pratade jag med min kära kusin som berättade att hon skrivit ett mycket upprört brev till ett postorderföretag och fan vad jag garvade! Det var inga nådiga meningar och de som öppnar mailen har en härlig läsning att se fram emot.
.
Så kontentan: Det är fint att vara glad men är man arg så nyttja det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0