Jag saknar dig!

Biokväll med finaste Karin idag, med var också tre utav hennes tidiare kursare. Det blev "Jag saknar dig!" och trot eller ej men en tår eller två letade sig fram i ögonvrån... En fin film om en ficka som förlorar sin enäggstvilling i en bilolycka. Kan helt klart rekommenderas.
.
Innan filmen hade vi bestämt att mötas upp för att gå ut och äta lite och ta en öl. Valet föll på en kina-/thairestaurang med buffé. Någonting i mig säger att man bör inte käka buffé och speciellt då itne en som stått framme hela dagen. Helt ofrivilligt börjar mina tankar vandra iväg och spekulera i hur mycket bakterier där finns och vilken finfin miljö för dem att växa och frodas i. Men men, nu var jag ju där med fyra läkare och kunde alla de frossa i bakteriehärdar så kunde väl jag och det smakade faktiskt riktigt bra. Eventuella levande bakterier kan jag ju alltid hoppas på att alkoholen avdödade.
.
I förmiddags åkte jag och Hanna ut till Hammarskog och kollade in deras nya lya. Nu har de ju inte tillträde till den förrän i december men vi kikade lite på utsidan. Vad fint de kommer att bo. Inte utan att jag är lite avis även om jag älskar att bo så centralt som jag gör.
Vi tog en tvåtimmarssväng i skogen och fångade lite trattisar också när vi ändå var där. Hundarna var odugliga svamphundar men vad tusan man kan ju inte vara bra på allt. De är ju trots allt söta som få.
Vid det här laget verkar Hanna gett upp hoppet om att få dem till att söka svamp och har övergått till att lära dem att inte springa sönder dem i alla fall...Vi får se hur det går ;)
Vet inte riktigt vad jag skall med så mycket torkade trattsvampar till eftersom jag i princip aldrig lagar mat men jag får väl skänka dem till Johan som jag bor med så kan han ju få njuta av det goda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0