Att vara student är att leva billigt

Kött. Ja, jag måste faktiskt äta kött inemellan. Inte varje dag, absolut inte men då och då. I flera veckor har jag i princip bara ätit kött när jag blivit bjuden men så var jag och handlade häromdagen och då låg den där. En svensk fläskytterfilé. Relativt billig. Jag bestämde att om jag gör den i relativt små bitar skulle den räcka till lunchlåda i två veckor, alltså tio dagar.
Hem till min lilla kokvrå och lagade till den tillsammans med en god grönsaksröra. Fan vad gott det var! Vad jag saknat det. Och vad härligt mätt jag blev. Det var så gott att jag var tvungen att bara ta ett par köttbitar till. De liksom ropade mitt namn. Jag insåg att det skulle aldrig räcka i tio dagar, jag behövde mer. Det blev ungefär hälften så många matlådor.

Jag kan bara säga att nej, jag blir inte lika mätt på vegetarisk kost oavsett hur många gånger vegetarianer talar om för mig att det blir man visst. Och jag behöver dessutom kött emellanåt för att vara glad. Så enkelt är det. Och jag skiter högaktningsfullt i att mitt argument att jag tycker det är gott håller dåligt i en miljödiskussion!

Nu är det dock slut på det goda köttet och jag återgår till min billiga kost bestående av pasta, broccoli, blomkål, andra frysta grönsaker och till detta lite fiffig sås som kan göras på diverse billiga sätt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0