Ibland (ofta?) gör jag saker som förvånar mig själv

Som ett exempel kan tas de här två vaden jag nu ingått. Det ena med en av mina vänner här i Uppsala och det andra med min mor.

Vad nummer ett går ut på att följa ett stenhårt tränings-och kostschema under trettio dagar. Bara där undrar jag ju vad fan jag tänkte med. Jag har aldrig någonsin kunnat vara så fokuserd på en uppgift. Men visst, detta skall genomföras med start första maj. Redan där får jag ett enormt problem eftersom jag skall stå för tårtorna på Röd Front-lunchen och detta gör ju att jag vet att tårtorna kommer vara asgoda... Hm, hur får jag Alex att låta mig äta en bit? Detta kräver lite tankeverksamhet...

Det andra av dessa två vad går ut på att jag skall lyckas springa en mil utan gångpauser. Bevis skall framläggas i september.
Idag gjorde jag så mitt andra försök att ge mig ut och löpa. Eller vad fasen, löpa är ju kanske inte synonymt med aktiviteten jag utförde men det var i alla fall någon form av rörelse framåt och för det mesta i ett tempo lite fortare än min normala gånghastighet. Nu är ju det i sig inte heller så beskivande eftersom min normala gånghastighet knappast är något pulshöjande men men.
Nu är det ju så att just springa är ju rubbat tråkigt. Alltså så illa så att studera torkande färg framstår som rena lördagsnöjet i jämförelse. För att nu få det hela att bli en lite festligare aktivitet bestämde jag mig för att åka ut till Wiks slott eftersom miljön där är oerhört vacker. Jag hade fel! Så kopiöst fel som en människa kan ha. Springa blev inte det minsta roligare på det viset.
Dock hade ju jag och min mor den goda smaken att slå vad om en middag på stan. Jag bjuder så gärna henne på en trerätters :)

Tillryggalagd sträcka: 3,2 km
Antal gånpauser: Oräkneliga
Antal sprugna minuter i följd: Minuter? Här talar vi om sekunder.
Lärdom av idag: Att jogga blir inte roligare hur man än bär sig åt...men det skall fan gå.



Kommentarer
Postat av: Linnea

Musik? Kan det hjälpa? Musik gör ju det mesta roligare. Om det är bra musik, vill säga.

2012-04-17 @ 14:46:23
URL: http://rikku.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Ja, det skall bli musik imorgon när jag ger mig ut igen. Måste bara leta upp mina hörlurar :S

2012-04-17 @ 22:45:46
URL: http://saffeochjag.blogg.se/
Postat av: Alex

Vad får jag om du får tårta?

2012-04-18 @ 20:27:38
Postat av: Marie

Ett hångel? Ja, alltså inte med mig då ;)

2012-04-18 @ 22:49:23
URL: http://saffeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0