Kaffe, blåbärspaj, vänskap

Hela påskhelgen har jag varit nere i Göteborg (nej, det är väl ingen som direkt blir förvånad över detta avslöjande) och väl där har jag haft en hel del familjehäng men också träffat flera av mina vänner. Söndagen bjöd på riktigt härligt vårväder och jag och en kär vän sedan många år tillbaka tog en sväng ner till Botaniska för en promenad genom vitsippedalen och efterföljande kaffe i solen. Det var första gången sedan jag koma hem från Kenya som jag kunde njuta av att sitta ute i en tunn kortärmad tröja och fika.

Visst är det märkligt att vissa människor träffar man kanske bara någon gång om året eller kanske ändå mer sällan men när man väl ses känns det som att det lika gärna kunde vara igår? På samma gång som det är märkligt så är det också underbart härligt att falla in i samma tugg, visserligen måste det till en del uppdateringar vilket visar på att det är ett tag sedan man sist sågs men när de är avklarade är man tillbaka i det lättsamma umgänge man alltid haft. Precis den relationen har vännen jag träffade i söndags och jag och jag blir så glad och varm i själen varje gång vi ses trots att det dröjer mellan gångerna!

Måndagen bjöds det på en enastående brunch ute på djävulsön (ni vet Hisingen som de stackars turisterna som vileleds dit aldrig någonsin hittar ifrån) och mycket trevligt sällskap av fina vänner som jag träffar betydligt oftare än en gång om året men ändå alltför sällan eftersom jag bor så förbenat långt bort.
En fika i Majorna klämde jag också in innan det var dags att hämta upp mitt resesällskap och ge oss av hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0