Glöggott

Efter att ha spenderat en stund i en soffa på Skomakaregatan ätandes lussekatter och pepparkakor och Noblesse och drickandes glögg insåg vi tre som satt där att vi på riktigt borde skaffa oss en lite lite sundare livsstil.
Vi dryftade det hela, bestämde oss för att anmäla ett lag till Blodomloppet (är man ett lag a fem personer får man en picnickorg fylld med saker sägs det och det vill man ju ha) och diskuterade hur vi skall komma igång med tränandet.
Osökt kom vi ju också då in på allt sött och sockrigt som vi stoppar i oss och enhälligt fattades ett mycket stort beslut, nämligen det att inte äta socker under hela januari. Detta kommer fan bli en prövning. Tidigare när jag slutat med godis har jag fortfarande fått äta min älskade kanelbullar, nu är det totalförbud för allt sådant under en hel månad.
Det lades förvisso till en liten brasklapp och det är att man får äta lite efterrätt om mna är bortbjuden på trerätters eller kalas. Så jag tänker att jag får muta någon till att bjuda på trerätters med kanelbulle som efterrätt åtminstone en gång i veckan. Och kalas kommer väl behövas ett par tre stycken i all fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0