Jo men Uppsalahem är helt okej

Alltså än så länge är mina intryck av Uppsalahem rätt så bra. Visserligen tar man betalt per timme i tvättstugan och visserligen funderar man över om det är möjligt att börja ta betalt för vattnet (naturligtvis tycker jag detta är horribelt och så är också ockerhyrorna men det är ju inte bara Uppsalahem som kör på det viset).
Men man skickar också hit två hantverkare varje dag under fem dagar för att göra mätningar på mina element och den nya ventilationen.
Att hantverkarna sedan konstaterar precis som jag att golvet är lite för kallt för att vara behagligt och dessutom att elementen inte gick att vrida upp tillräckligt gör att jag direkt insåg att det var två mycket sympatiska grabbar. När man dessutom mätte ventilationen och den iskalla stormen den åstadkommer och kommenterade att det var alldeles för kallt och gjorde en notering av det samma gjorde att de steg ännu ett snäpp i mina ögon.

Att i alla fall en av dem var alldeles utomordentligt trevlig och riktigt snygg gjorde ju inte saken sämre ;-)
Kanske är det inte Uppsalahem jag gillar utan snarare dessa mäta-värmen-killar.



Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Haha, spelar det någon roll vilken av de två du egentligen gillar? Huvudsaken är att du är nöjd. :D

2012-02-02 @ 13:06:58
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0