Skara-Lidköping-Skara-Lidköping-Göteborg-Skara-Lidköping-Göteborg osv...

Det är mycket åkande nu. Kursen i bevarandebiologi har börjat och jag spenderar alltså alla dagar på SLU i Skara och kvällar och nätter i Lidköping hemma hos en kursares mor. Naturligtvis har jag varit tvungen att åka ner till Göteborg två vändor också när jag ändå är så här nära så bilen har fått jobba ordentligt.

Från början sökte jag ju kursen enbart för att få åka till Kenya men ju mer föreläsningar jag går på desto mer intressant blir ämnet och desto fler frågeställningar får jag i huvudet. Det är verkligen långt ifrån svart eller vitt hur man skall hantera och bevara hotade arter och habitat och i vilken utsträckning man vill  göra det. Hur mycket är man beredd på att det får kosta? Får det vara på bekostnad av andra arter? hur skall det genomföras? Hur får man allmänhetens stöd?

Jag har svårt att tänka mig
att jag kommer att vara så mycket klokare när kursen är klar men jag kommer ju garanterat att ha större insikter om hur svårt det här verkligen är.


Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Intryck är viktiga, men det innebär ju inte nödvändigtvis att alla ens mindre smickrande egenskaper ger dåliga intryck. :)

2012-02-06 @ 11:53:28
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0