Svåra beslut

Igår fick jag en förfrågan som jag har svårt att tacka nej till. Flera av dem jag pratat med tycker att jag bör tacka nej medan det finns vissa som tror att jag kan få det att fungera.

Det är en förfrågan om ett styrelseuppdrag och jag har lite svårt att avgöra om jag har tid över till det eller inte. Jag känner mig själv och vet att ju mer jag har att göra desto mer får jag gjort och faktum är att jag saknar en vettig sysselsättning här i Uppsala och skulle kanske må bra av att få engagera mig lite mer i ett av mina största intressen. På samma gång skall jag inte sticka under stol med att jag borde lägga mer tid på skolarbete än vad jag gör...

Jag slits verkligen mellan känslan av att vilja utvecklas och växa som människa, lära mig mer om ett av mina största intressen, få ett sammanhang samtidigt som jag värnar lite om min frihet att bara kunna fly härifrån när det passar.

Gahhh! Måste det vara så svårt?!

Kommentarer
Postat av: M

Jag tycker att du ska hoppa på det. Det är väl inte bara ett intresse utan en grund du står på som du värdesätter högt.

Förstår att du vill ha friheten, men uppdraget innebär inte att du är fast för alltid, varje dag.

Det kommer att ge dig mer än vad du offrar, tror jag...

2012-01-31 @ 17:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0