Jag skulle ju inte säga att jag är klumpig utan mer att jag har lite otur

Alltså ni vet man måste ju testa lite grejer för att veta om man kan eller inte.En typisk sådan sak är att åka wavw-board vilket jag gjorde i söndags kväll. Vi var hemma hos Bengans brorsa och skulle käka lite. Vid sidan av bordet ligger två sågana där jävla rullbrädor. Vem fan bygger för övrigt en rullbräda som är ledad på mitten och bara har ett, ETT!, hjul på varje del?! Idioti och gjort för misslyckanden...vet jag nu...
Okej, jag testade att ställa mig lite försiktigt på en sådan och hålla mig i stolen. Balansen är ju vanligtvis hyfsat god men det darrade rätt så rejält där jag nu stod. En av döttrarna i familjen erbjöd sig då att visa mig ute på gatan hur man skulle "skaka" med det aktre benet för att få skiten att röra sig framåt.
På med en hjälm som var minst fem nummer för liten och passade på skallen till en åttaåring, hållandes en åttaåring i handen, lite draghjälp för att få fart liksom, och sedan bara till att skaka. Jo men tjena!
Resultatet utav denna övning blev en rejäl vurpa där jag landade rakt på höger höft och armbåge med ett rejält skrapsår som följd. Men vad fan, upp igen och lyckades ta mig ett par meter till och sedan tillbaka och denna gången utan draghjälp. Nästa steg är att lära mig svänga. Det gör man tydligen med den främre foten.

Fortsättning på söndagskvällen följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0