Gärdsgårdar och blommor...och stekspadar icke att förglömma.

Midsommar firades i Skåne. Det kändes som en bra idé att tacka ja till en inbjudan om att vistas i Åhus hela midsommarafton och påföljande dag.
 
Bara att ta sig dit var ju ett litet projekt eftersom det tydligen var mycket viktigt att de två små racerbilarna skulle åka i karavan. Efter ungefär tio samtal lyckades vi sammanstråla på någon slags p-plats vid vägkanten. Ut i ösregnet för att snabbt krama om vänner jag inte sett på mycket länge. Liten röd skoda körde sedan fort vidare till slutdestinationen.
 
Det dröjde inte länge efter det att vi anlänt innan jag tydligen skulle styra upp någon slags poängpromenad som döttrarna i huset ordnat med. Lagen skulle helst bestå av två människor som inte kände varandra sedan tidigare och låt mig sära att i mitt fall var det ju inget större problem eftersom de flesta var okända ansikten...
Ödmjukt utannonserade jag att den som ville vinna med fördel borde ansluta sig till mitt lag. Det slumpade sig så att jag och en av de roligaste brudarna på festen hamnade i samma lag, mycket fint vill jag säga. 
Jag undrar om barnen inte tänkt till lite extra när de gjorde rundan eftersom den gick genom en extremt svårgenomtränglig och oländig terräng där jag allra minst skulle behövt någon typ av sabel för att slå mig igenom. Tursamt nog hade min lagkamrat ett litet paraply som hon gick och viftade frenetiskt omkring sig, det visade sig nämligen att det närmsta hon tidigare kommit djur och natur var gräset i Malmös refuger och det var mycket traumatiskt för henne att klättra sig igenom denna skog av tistlar och hundkex.
Vid varje fråga fick vi lite uppmuntran i form av en päron- (eller var det lime?) shot. Uppskattades särdeles!
 
Behöver jag fråga om ni kan lista ut vilka som vann? ;-)
 
Mat ordnades och inmundigades, snapsvisor sjöngs och vid något tillfälle badade två av festdeltagarna med kläderna på... En av dem kan ha varit eller så var det inte jag.
 
Dagen efter när jag vaknade visade det sig att jag var lite öm i kroppen. Det är fortfarande oklart om det beror på det platta fallet ner från axlarna på J och pladask i havreåkern eller om det möjligen berodde på att vi försökte styra upp ett dansprogram innehållande en del nacksvingar...
 
När det så var dags att hoppa in i den lilla skodan för vidare färd söderöver inser jag att min BH hänger på tork på torkarbladet och ett par trosor av någon märklig anledning hittat en sovplats på dragkroken... Hm...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Men vad bra! Äntligen fick skåningarna se hur man verkligen firar midsommar! De är lite för danskinfluerade för att ha veta det innan.:D

Svar: Japp, tur att vi styrde upp det hela lite :P (Undrar om jag är välkommen tillbaka?)
Marie

2012-06-25 @ 17:30:48
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0