Hm...vi uppfattar visst saker olika du och jag...

Igår var det information om årskurs fyra. Alla verkar se årskurs fyra som någon slags domedag, året som sållar agnarna från vetet, året då vi förväntas befinna oss i dessa smutsgula byggnader som är platsen där vi undervisas tjugofem timmar per dygn minst.
Kvinnan som nu hade en liten presentation av vad vi förväntas göra/kunna/lära oss under nästa år verkade mycket sympatisk och svarade rart på frågor från oroliga toppstudenter.

När vi kom ut därifrån var vi tvugna att fylla i detaljerna för Alex som varit tvungen att ta sin hund till veten (han hade nämligen lyckats få ett extra hål i huvudet när hon befann sig på Solvalla...).

Alex: Vad sa hon om fyran nu då?

Två av studentern (fyller i varandras ord...): Det kommer ju bli galet långa dagar. Åtta till fyra varje dag hela terminen så det bli nog rätt så tufft.

Jag (tittandes på Hanna och inser att hon ser ut som jag känner mig, som ett frågetecken): Va? Men alltså förmiddagarna var ju bara föreläsningar??? Och de är ju INTE obligatoriska...

Hanna (med skratt i rösten): Nej, jag såg mer en hel termin av bara sovmornar. Vi jobbar nog inte som ni...

Det är nog bara att inse att somliga av oss har en låt oss säga mer avslappnad attityd till den här utbildningen. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0