Musik, frågor och eventuellt svar...så skulle man kunna sammanfatta gårdagskvällen

Onsdag betyder pubquiz på Pipes. Det betyder också mycket högljudda gäster (då menar jag naturligtvis alla andra förutom jag själv). En tredje sak det betyder är galet långsökta frågor...och för den delen galet svåra frågor.
Som Steve Kakanas handikapp för att ta ett exempel. Vi gissade på 34, rätt hade varit att svara att han var blind.
Inte heller tyckte de att vårt svar GreatestHits III var ett bra svar på frågan om vilket album en specifik  låt var med på.
De är helt enkelt jävligt kinkiga de där Herman-Günthers eller vad fasen de nu heter... De brukar också hävda att man kan muta dem. Portkoder, telefonnummer och pengar hävdar de att de accepterar. Igår försökte jag med numret till Fröken Ur. Det funkade då fan inte! (Visste ni förresten att man fortfarande kan ringa till Fröken Ur? Numret är 90510. Väldigt likt Bevvans nummer och kommer nu alltid sitta kvar i mitt minne.)
Nästa gång skall jag försöka med numret till Dagens Bibelord, det går nog bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0