Bara en rad så att ni vet att jag ännu lever...

...ja, jag har ju varit på kryssning igen. På något vis såg jag och min vän M fredagen som någon slags förfest och tyckte det var en lysande idé att fyllna till på GT och bege oss till Flurran. Vi fuldansade så det stod härliga till (ja kanske inte min vän M då men andra delar av sällskapet) och såg till att roa oss trots att stora delar av stället var stängt och trots att det var synnerligen lite folk ute. Kanske för att det var helg före löning, vad vet jag. 
 
Det vi inte hade kalkylerat med var att det inte kan räknas som förfest om man hinner hamna i bakfylleträsket en halv dag före den riktiga festen. Fy satan vad trött jag var på lördagen och inte hann jag powernappa heller innan det var på't igen så att säga. På båten kom vi tillslut i alla fall och hade en episk kväll och natt där vi lärde oss uttryck som awesome night vision, lärde oss vikten av egen hytt, lärde oss att blinda människor ser inte, lärde oss att blinda människor ser inte heller på morgonen dagen efter, lärde oss att telefoner skall man akta sig för när alkoholhalten nått en viss nivå och ja vi lärde oss säkert så mycket mycket mer  som tyvärr försvann i dimman. Det var skralt med folk ombord men det lär ändå bli en kryssning som stannar i minnet bra länge skulle jag tro.
 
Nu sitter jag här och försöker smälta helgens intryck och uttryck, bakfyllegungar lite på min stol och tänker som så att ja, livet är rätt bra och jag är galet glad att det är i mina egna skor jag vandrar då mina dilemman är fantastiskt små om man skulle drista sig till att jämföra med vissa andra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0