De gör det jävlar i min lilla låda inte lätt för folk

Eftersom min plan hela tiden varit att flytta "hem" igen när jag är klar med studierna och eftersom jag vet att det inte är den allra enklaste sak att få bostad i de delar jag vill bo så står jag sedan ett bra tag tillbaka i bostadskö. På något sätt hoppas och tror jag ju att det alltså skall öka mina chanser att få lägenhet i Majorna eller Masthugget.
Jag är på intet vis så naiv att jag tror att det skall vara den enklaste sak i världen men ser ju ändå att det kan finnas en möjlighet för mig att lyckas.
När jag nu då är inskriven så kommer det ju sig att jag får ett mail eller två om bostäder som matchar mina önskemål (vilka faktiskt inte är fler än att jag vill bo i just Majorna eller Masthugget, jag är inte direkt picky liksom) och dessa rekommenderade lägenheter brukar jag kolla in och ibland söka en eller två av dem. Efter att ha varit inne och läst om ett par sju stycken så inser jag att det är mer eller mindre omöjligt för en nomal människa att få hyra där. Inte nog med de där vanliga kriterierna som fast inkomst och prickfri, man skall också ha såpass bra inkomst att inte mer än en tredjedel behöver läggas på hyran (kan säga att det kriteriet skulle jag då rakt inte klara nu) och man skall heller inte ha haft fler än fyra bostäder. Där sket det ju sig totalt för min del.
Sedan jag flyttade hemifrån har jag bott på...hm...låt mig tänka...Östra, Frändefors, Trollhättan, Högsbo, Kungälv och Stenhagen...sex olika adresser. Därutöver har jag dessutom varit skriven på två adresser till. Men hur kollar de egentligen upp sådana saker? Det är ju faktiskt bara två kontrakt som stått på mig. Har de möjlighet att kontrollera hur mycket flyttar jag ägnat mig åt? I så fall är jag ju körd liksom...

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Vad spelar det för roll om man bott på 2 eller 20 olika adresser tidigare? Poängen just nu är ju att man vill bo i lägenheten man sökt. Korkat.

Svar: Ja, jag kan bara hålla med dig. Så länge jag vill bo och betala för mig så ser jag inte bekymret. Med bostadssituationen som är så lär det ju knappast bli problem att finna en ny hyresgäst om jag nu skulle vilja flytta...
Marie

2013-02-25 @ 19:18:05
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0