Rallylydnad

Äntligen en nästan ledig dag!

Visserligen började jag dagen med anatomitenta klockan 08.30 som jag hoppas och tror gick alldeles lysande. Efter denna bedrift köpte jag med mig två vaniljbullar, vilket jag tycker man förtjänar efter en sådan prestation, och åkte hem till Saffes dagmatte för att ta en fika och sedan bege mig av hemåt.
Väl hemma blev det en kort prommis i skogen och sedan in för att fixa med lite tvätt och disk och annat pyssel innan det var dags för både mig och Saffe att vila middag (vilket jag för övrigt anser är kraftfullt underskattat).

Efter att vi vilat upp oss lite grann bestämde jag mig för att ta en rastningrunda i kohagen och sedan smälla upp ett par av mina nyinförskaffade koner på gräsmattan och försöka mig på lite rallylydnad.
Vi har testat på det vid ett par tillfällen tidigare men nu var det riktigt länge sedan så mina förväntningar var inte jättehöga. Till en början gick det kanske inte alls helt lysande eftersom vi inte förstod varandra riktigt men efter att ha tatt kona nummer två  tre gånger var det som att poletten trillade ner både på mig och hunden och det var faktiskt skitkul! Sicken uppmärksamhet den hunden kan ha på mig när hon sätter den sidan till, eller ja, när jag gör mig tillräckligt intressant kanske. Vi gick bara banan tre gånger eftersom det var ett tag sedan vi testade på det men satan vad duktig hon var.

Nu är det en glad och nöjd matte som återgår till att bara vila upp mig inför kursen i integrativ fysiologi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0