Somliga kanske skulle kalla henne för bortskämd...

Saphira är nuförtiden ägare till en herrans massa outfits och det senaste tillskottet är ett snyggt, fodrat reflextäcke som hon fått utav "mormor". Det är införskaffat i Örebro för ett par veckor sedan då mamma och Otto for dit på dagsutflykt medan jag fick vara så snäll att stanna hemma och plugga.

Täcket har kommit väl till användning alleredan vill jag lova. Attans vad Mörkt det blir på kvällarna här ute i bushen! Igår vid halvsjutiden tänkte jag passa på att ge mig ut på en runda genom skogen. Eftersom alternativet till skogen är att gå ett par kilometer längs landsvägen och sedan vända och gå samma väg tillbaka så försöker jag undvika just det så länge det bara går och nog tyckte jag att det fanns en del ljus kvar på himlen när vi gav oss ut.
Så fort vi kommit in på skogsstigen insåg jag att det varit ett klokt beslut att ta med pannlampan. Den åkte upp på huvudet och vi började traska allt längre in i skogen.
Ju längre vi gick desto mörkare blev det och tillslut såg jag ingenting mellan träden vid sidorna. Rätt så mysigt om det inte vorit för vår kära granne som fällde en kommenter om att hon minsann sett en massa vildsvinsspår i skogarna här. Är det någonting jag inte vill träffa i skogen så är det fanimej vildsvin, skicka en varg, björn, älg eller vad tusan som helst men vildsvin betackar jag mig för! Hua!
Det visade sig att även min hund verkade vara en aningen spänd på vadd som lurade bakom träden. Skall jag vara ärlig så blev jag ju inte direkt förvånad, att Scooby Doo är en grandis har väl sina förklaringar. Nej, det var allt bäst att traska bakom matte så att hon fick stångas med svinen om de dök upp.
Vi kom i alla fall så småningom ut på vägen som leder tillbaka hemåt utan att ha stött på varesig grisar eller annat otäckt och vi hade till och med lyckats träna lite "fot" och inkallningar i skogen med strålande resultat. Hon är så duktig lillfisen.

I morgon far hon till brorsan sin för att busa hela helgen medan husse och matte ger sig ner på västkusten för lite segling!


Så här stilig är man i sitt nya täcke! PS. lägg märke till den snygga rakningen bakom örat=)



Kommentarer
Postat av: p&s plus6

Haha ja, tyvärr blir det uppskjutet till söndagen då vi vill filma bara våra egna hundar utan att dagishundarna är med :P

Fin & rolig blogg du har, här kommer vi titta in oftare! :)

2010-09-30 @ 21:44:23
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Lisse

Åhhh vilken vacker hund du har!!

Gillar grandisar skarpt! Skulle vilja ha en senare i livet, men sambon tycker att det är en för stor ras ;)



ha det gott!

2010-10-05 @ 11:31:25
URL: http://greydobs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0