Drivknut? Vad är det?

Ja, det är tydligen någonting som kan gå sönder på min lille Yaris. Detta fick jag erfara igår då jag kom hem efter en vända till Norrköping och skulle fickparkera här utanför. Knak! sa det bara någonstans till höger under motorhuven och sedan dunkade det på ett märkligt vis varje gång jag hade fullt rattutslag.

-Drivknuten, sa Johan när jag kom in och för min inre syn såg jag tudenlapparna få vingar och flyga långt långt bort från mitt Kenyakonto.

Det är i sådana här lägen jag känner att jag hade velat vara hemma, i min stad med mitt sociala skyddsnät runt mig som kan hjälpa med att tipsa om billig verkstad, låna ut bil och skjutsa när man lämnat sin bil på verkstaden.
Nu fick jag snällt studsa upp i ottan börja googla lite (tackar synnerligen för google i vissa lägen) och hitta en verkstad inte allt för långt bort så att det skulle vara möjligt för mig att gå hem därifrån. Än så länge verkar han dessutom vara en pärla killen på verkstaden för han lovade mig bilen tillbaka i morgon och dessutom skulle han göra det hyfsat billigt om man jämförde med några av de andra jag ringt.

Vanligtvis är jag ingen människa som bryter ihop men nu har jag fan vart nära lipen i två dagar. Varför kan saker liksom inte bara få gå min väg någon gång? Det alltid likadant ett litet tillskott till kassan (fick ju extrajobb häromdagen) och helt plötsligt dyker världens största hål upp att stoppa dem i. Så de pengar jag skulle jobba ihop nu för att kunna spara till kursen i bevarandebiologi kommer jag istället få lägga på lagande av bil och hyrande av bil ikväll för att överhuvudtaget kunna ta mig hem från jobbet eftersom sista bussen går klockan tio i åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0