Bartömning och Andra Vrång

Fortsätter här med lördagens eskapader...
.
Eftersom vår fantastiskt trevliga släktmiddag avnjöts på Andra Långgatan, ett av de trevligaste områdena för en ölkväll i stan, bestämde jag med fina Karin att vi skulle stråla samman när jippot var över och helt enkelt göra stan. Det är ju inte utan att jag saknar det lite grand här uppe i Muppsala, jag menar vi har ju ändå ägnat hela sommaren åt öldrickande tillsammans ;)
Nåväl, det visar sig att Karin är "indimmad" med sin lilla Magnific Midget ute på Vrångö och hon har inte vågat ge sig ut i tjockan ensam för att försöka navigera sig hemåt. Alternativen om vi skall ses är två; antingen hoppar Karin ombord på en skärgårdsbåt och åker inåt stan eller så hoppar jag helt enkelt på en båt åt andra hållet. Eftersom klockan var rätt mycket, båten tar en timme och Karin var inte fixad för en kväll på stan tyckte jag det verkade mest logiskt att jag drog ut i skärgården.
Nu var de ju så att Karin utlovat en blueskväll med tillhörande bartömning på en liten pizzeria/sjöbod och det brukar ju bli kul när vi hittar på liknande saker så jag var full av förväntan. Karin däremot hade lite ågren för vad hon lurat ut mig på och var lite orolig för att det skulle bli lite segt.
Nu snackar vi ju om mig och Karin och naturligtvis är det omöjligt att ha tråkigt när vi två är tillsammans och det ville sig inte annorlunda denna kväll. Det tog inte långa stunden innan vi satt inbegripna i samtal med ett gäng killar som också var "indimmade", en infödd hummerfiskare och en tysk trummis.
Det blev sång, det blev dans, det blev "jag har aldrig..." ombord på en båt.
Vad som mer hände lämpar sig inte i text men låt mig säga att jag håll på att få med mig två humrar hem...alltså svarta med klor;)
.
Min outfit var ju inte precis anpassad för ett fylleslag på Vrångö men den gick hem hos de infödda :)
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0