Överhopad

På något vis har jag återigen tagit på mig saker som jag inte har en aning om hur jag ska lyckas lösa. Visserligen så brukar det ju alltid lösa sig och då ofta på ett sätt som är väldigt bra men fram till den lösnignen kommer händer det att jag känner mig lite stressad.
Nu brukar visserligen dessa stressattacker gå över väldigt fort men idag kändes det rätt så segdraget. På förmiddagen fick jag visserligen pluggat ett par timmar men det var långt ifrån tillräckligt. Inte heller har jag tagit tag i det här grupparbetet som skall göras, visst, jag läste igenom det som skulle läsas inför morgondagen och försökte söka mina artiklar på PubMed men jag måste ju vara totalt obegåvad eftersom jag inte lyckades ladda ner en ända en... Vad gör jag för fel?
I morgon lär jag nog få veta det men då är det ju försent... Ja ja, inte mycket att göra åt saken halv tolv på kvällen.
.
Dessutom har jag ju den här förbenade studiecirkeln hängande över mig. Förra veckan kände jag ju mig rätt hårt åtsatt på vårt möte eftersom jag tydligen var den som borde svara på frågorna. Hm, vet inte men känner en viss press och inte blir det bättre av att jag inte begriper vad jag läser heller. Hur ska jag ta mig igenom det här? Jo, men jag vet! Jag far ner till Göteborg och festar lite i helgen istället. Jo, det blir nog fint det...
.
Mitt när jag satt och tyckte som mest synd om mig själv så ringde min fina fina vän Karin och gav mig något mycket trevligt att fundera över. I princip har jag nog funderat klart och fattat ett beslut. Är idén genomförbar så kommer jag inte tveka en sekund. Återkommer när tankarna är lite mer välformulerade...
.
Nu har den lilla söta katten Lisa värmt upp min säng så att jag kan krypa och bara drömma mig bort.
.
Förresten, visst har de väl nåt konstigt i riset på sushirestauranger?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0