Slit och släp

Äntligen har jag fått hit min säng. Eller fått och fått är väl synd att säga, jag har hämtat min säng med hjälp utav snälla Kalle. Det var ett kånkande utan dess like och vi var båda helt dyngsura av svett när vi var klara.
Det blev hem till Nina och Kalle för en kopp kaffe och lite eftersvettning på deras verande innan jag for till nästa ställe för att plocka upp ännu fler grejer.
Jag är så oerhört tacksam över mina fina vänner som låter mig låna deras förråd för alla pinaler jag har!
Hoppas verkligen att jag kan hjälpa dem tillbaka någon gång. <3
.
När det var dags för mig att börja grotta ner mig i lådorna och se vad de kunde tänkas innehålla fann jag en hel del roliga grejer jag helt glömt av tex en ljuslykta i form av en döskalle, flera par bortglömda men fortfarande ack så snygga skor och slipmusen. Finfint!
Något annat jag också råkade hitta bland smycken och klockar var mina ringar, alltså förlovnings- och vigselringen. Jag satte på dem på fingret för att känna hur det kändes. Sist jag gjorde det var någon gång under tidig vår och då började jag gråta hejdlöst. Denna gången kände jag ingenting, tyckte mest att ringarna såg lite malplacerade ut på min välmanikyrerade ringfinger och det kändes helt knas... Undrar om jag kanske ska smälta ner dem till ett schysst smycke istället?
.
Talade också med min kära mor en stund idag. Vi har tydligen fått beröm för jobbet vi gjorde i somras och det är ju alltid kul att höra även om folk generellt inte brukar vara missnöjda. nu blir det en vecka till nästa år trots att Olle, som vanligt, sagt att han skall lägga ner verksamheten.
Det visade sig också att jag och min mor har lite olika syn på "första helgen i oktober". För mig betyder det i år lördag 1- söndag 2 oktober medan det för henne gällde 7-9 oktober. Det gäller en segling jag och lillsyrran ska med på och för att kunna åka var vi båda tvungna att tacka nej till ett annat gemensamt jippo. Nu föll det ju sig inte bättre än att vi kan gå på båda...och jag får åka ner till mitt underbara Göteborg två helger i rad! :D
Detta tror jag även att en viss Emma kommer att dra nytta av och gärna för min del, så mycket trevligare att åka femtio mil när man är två.
.
Nu skall jag krypa ner under täcket, släcka lampan och drömma mig bort till första helgen i oktober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0