Jag skulle kunna skriva en historia om en bil, en kö och en dragkrok...

Nu skiter jag i den typen av historia men om jag hade skrivit den hade den också innefattat en polisbil med båtsläp, en buckla och SLU i morse...

I stället väljer jag att förfasas över det faktum att man nu vill införa trängselskatter i fler städer. Stockholm har ju som bekant haft det ett par år redan, i Göteborg håller man på att rusta för det och nu vill man alltså införa det i fler städer.

Tänker man nu inte längre än näsan räcker så säger man saker som att det är ju bra om det blir färre bilar i innerstaden eller att man skall tänka på miljön och att det är så mycket bättre om folk börjar åka kollektivt. Jo men tjena! Tänk nu utanför ramarna och ett steg längre... Vem är det som drabbas? Ja inte är det de högavlänade människorna. De kommer naturligtvis kunna fortsätta ta bilen in till stan eftersom trängselskatten inte kommer märkas nämvärt i deras plånböcker utan det är de människor som känner att smärtgränsen är nådd och som inte längre kommer att ha råd.

Klassklyftorna forsätter öka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0