Ojoj, en vecka sedan sist. Skyller på semester (legitimt?).

Nu har jag haft min första lediga vecka på hela sommaren i princip. For (såklart) västerut för att avlägga besök hos min kära mor, hos min systeryster, min finkusin och träffa vänner. 
Från syrran skulle jag få med mig en nakenhund ett par veckor därför att hon tydligen ville känna efter hur det kändes att bara ha en hund hemma. Rent krasst tror jag hon försökte lura på mig hunden så att hon skulle kunna skaffa sig en ny, större och riktigare hund. Hon vet ju liksom att det funkar eftersom det var precis på det sättet jag blev med hund förra gången.
 
Det blev ingen hund utan istället en nittonåring jag fick med mig hem till Muppsala och nu skall han stanna här i fem veckor (till vissas stora förtjusning ;-) ). 
 
Vår första kväll i Muppis var superfin; tända ljus, kantarellstuvningsmackor, vitt vin, Perfect Strangers och Kundun.
Det bästa utav allt var nog ändå DVD-fjärrkontrollsepisoden. 
Det är nämligen så att jag fått (läs: lyckats tigga till mig) mammas gamla DVD-spelare eftersom jag inte hade någon sedan tidigare. Nu hade jag inte kopplat in den för till det projektet behöver man en scartkabel...och de låg ju i bilen. Igår kom jag dock ihåg att ta med mig en upp (alldeles blå och fin är den och jag har försökt prångla bort den till gud och alla människor men det var ju tur att jag inte lyckats). Sagt och gjort vi kopplade in apparaten och tryckte på playknappen. Normalt sett tänker man ju sig att filmen då skall starta. Det gjorde den INTE. Okej, då fick vi väl byta batterier i kontrollfanskapet då. 
Trycker igång filmen igen...tror vi men nehej, inte denna gången heller. Vad fan! Det måste ju vara kontrollen som är kass. Pilknapparna funkar inte heller utan det enda det står är "not supported by disc"/"not allowed at the moment". 
Är det skivfanskapet som är problemet då?
Byter skiva och här kan man ju tro att problemet löser sig. Men icke! 
 
Jaja, som tur är har filmen startat på svenska i alla fall så vi kollar igenom den och svär lite över att den är så jävla skum.
Eftersom den var så skum måste vi ju kolla in en till film. Nu är det ju så att utbudet hemma hos mig är en aning låt oss säga skralt så det bästa vi kan frambringa är Kundun.
 
Vid det här laget är vi lite sura på fjärrkontrollen och tänker att det var då helvete till skitkontroll att inte funka. Vi vill fasen ha svensk text till Kundun. 
Som av en händelse råkar jag då trycka på #2 och tro på fasen om inte markören hoppar ett steg åt vänster till den norska flaggan.
Här börjar vi ju fundera på riktigt. Om nu tvåan betyder vänster, vad betyder då vänster? Och höger? Och tre?
 
Vi startar alltså filmen och testar oss igenom alla knappar med filmen spelar och kollar in vilken knapp som gör vad. Efter en halvtimme- fyrtio minuter kom vi fram till följande:
 


Glasklart eller?!

Kommentarer
Postat av: ~Sol~

Hahaha! Du ser hur snabbt en seg kväll kan förvandlas till en givande och rolig sådan. ;)
Tappa för allt i världen inte bort lappen nu!

Svar: *tejpar upp lapp på väggen* :D
Marie

2012-08-29 @ 11:59:32
URL: http://vonnes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0