Jag är alldeles strålande bra på att tygla mina egna impulser

Det skulle ju bara bli en kort kvällspromenad till Gränby för att lite försiktigt höra mig för vad de olika telefonbolagen kunde göra för fiffiga dealer för att sänka mina telefonkostnader.
Som bekant för de flesta av er som läser bloggen är det ju ingen hemlighet att jag planerat att göra mig av med ett visst abonnemang så fort bindningstiden är över.
 
Alltså traskade jag upp glad i hågen och kilade in på en trevlig liten butik med ännu trevligare personal. Hans första förslag var ju det uslaste jag hört på länge men han försökte rättfärdiga det hela med att jag ju får en telefon. Nu hade jag ju då specifikt sagt att jag inte ville ha en telefon och frågade lite försiktigt om han inte var riktigt navlad.
Genast sänkte han priset med närmare trehundra kronor.
Nu hade jag ju också specifikt berättat vad min räkning ligger på varje månad och att min målsättning alltså var att SÄNKA mina kostnader. Jag påpekade då högst vänligt att han förslag alltså fortfarande var femtio kronor dyrare än det jag har idag. Återigen försökte han med argumentet att jag ju får en telefon och återigen poängterade jag att det sket jag högaktningsfullt i.
Då blev hans nya bud SAMMA pris som det jag redan har idag. Alltså nu skulle jag inte säga att jag är direkt otålig men vad fan, var han efterbliven på något sätt?
 
Så gick han i vart fall och hämtade en kollega när han såg på mitt högst diskreta kroppsspråk att jag nu var på väg ut ur affären. Vips kunde man minsann sänka prislappen med den exakta summan av tvåhundratrettio kronor.
Snabbt frågade jag om bindningstid och den var noll, nada och ingen. Jag slog till! Nu har jag blivit med 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0