Gillar Gallan

Kommer in på Gallan (lunchrestaurangen som målats i en klädsamt illgrön galliknande färg), nickar lite åt de anställda i köket, tar mina två koppar kaffe (nej, nu skall jag inte ha båda själv även om det kanske skulle behövas för att ta sig igenom våra föreläsningar men den ena är faktiskt till Alex) och går fram till kassan med kaffekortet inkilat mellan högra handens pek- och långfinger.
 
Tjejen i kassan: (kryssar i mitt kort) Du är så...sny...alltså... annorlunda nu för tiden.
 
Jag: (gör mitt bästa för att se högst förvånad ut)
 
Tjejen i kassan: (nickar åt mig och sneglar mot midjan) Jag menar kappa och allt. En helt annan stil än förra terminen. Visst är det väl så? 
 
Jag: (inser att hon inte vill insnuera att min tidigare stil inte var så snygg och bestämmer mig för att underlätta lite) Jo, men nu för tiden dimper jag inte in i skolan förrän framåt eftermiddagarna och det gör ju att jag har lite mer tid på mig att duscha, sminka mig och klä mig ordentligt. (Fyrar av ett smajl)
 
Tjejen i kassen: Jag menar det, det syns. Väldigt snygg. 
 
Jag gillar Gallan och framförallt personalen där!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0