Höstmorgon

Vilken superhärlig morgon tänker jag och hoppar i kläderna, släpar med mig hunden ut och med kameran i högsta hugg. Vi kilar iväg längs en runda som brukar ta sisådär 45 minuter en timma beroende på hur fort vi går. Promenaden blir riktigt trevlig och vi busar lite och fotar en del. Tyvärr, sista biten hem, så ser vi en granne med sin beagle. Vi möter dem titt som tätt och alltsom oftast är hunden då på vift i skogen för sig själv och man hör ägaren vissla någonstans långt bortifrån. Nåja, idag satt den ju i koppel och i andra änden på kopplet fanns en ägare. Strålande tänker jag och är nu fast besluten om att vi skall få till det här hundmötet. Jag gör allting precis som jag ska tror jag men tydligen inte eftersom Saphira gör utfall... IGEN... Nu orkar jag fan inte mer! Vet inte vad jag skall göra för att få henne att sluta. Det känns inte heller som att det skulle hjälpa att åka in till skolan och envisas med att möta hundar där eftersom reaktionerna där inte alls ser ut som här på hemmaplan. Här hemma är det dessutom så svårt att träna eftersom det är långt ifrån alla dagar man möter hundar här. Men nu är jag fan redo att lämna bort hunden...

Och inte har helgen varit särskilt givande den heller. Fredagkvällen var jag fyllechaffis åt Otto som var på afterwork. Det blev även en sväng till Skyttorp. Bra social träning för hunden tänkte jag men eftersom folk inte kan låta bli att klappa fastän man ber dem så vette fan, det kanske gjorde mer skada än nytta.

Lördagen bad jag Otto ta hand om Saffe eftersom jag verkligen behöver plugga. Den här delkursen pluggar jag ingenting alls i princip och tror på allvar faktiskt att jag kommer kugga denna tentan.  Efter att ha bett honom en sisådär sju gånger så gick han äntligen ut med henne i en timma. Det var det pluggandet jag fick den dagen.

Söndagen skulle vi åkt på julmarknad (ja jag vet att det är lite tidigt) men av olika anledningar blev det ingenting med det utan jag spenderade i stort sett hela dagen framför teven och hästhoppning.

Livet känns jävligt piss just nu!

Slänger i alla fall in några bilder från kvällspromenaden igår och morgonpromenaden i morse.



"Men vad gör min boll i trädet?"



"Luktar märkligt här...gott...KORV!"




"Den sitter fast"



"Måste slicka i mig det sista"









Vi busar med pinnen.



"Pinnen måste dö"






Kikade lite på fårskallarna också=)



Kommentarer
Postat av: Cissi

hahaha vad söt hon är :)

2010-10-19 @ 09:30:53
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0