Make up är viktigt. Eller?

Jag får ofta infall av olika slag och när jag får dem måste det som faller mig in inträffa genast och omedelbart annars förlorar det sin attraktion.
Just detta hände mig i måndags då jag fick ett infall att fixa mig ett gymkort nere på Frikis vid Ultuna. Således tar jag mig bort dit efter min och Ylvas lunchdejt, jag sparkar av mig  snön, öppnar dörren och traskar in mot receptionen. När jag nästan kommit ända fram ser jag den lilla skylten om att det är stängt denna veckan (kanske var inte skylten sååå liten men jag har ju kanske inte den skarpaste synen på långt håll).
 
 
Detta ställde ju till det rejält eftersom jag ville träna nu och med en gång och jag tänkte snabbt över alternativen; Friskis i stan är för fancy och för mycket biffiga killar på (och dessutom en viss risk för att stöta på någon jag absolut inte vill stöta på svettunken och i träningskläder), Campus är för dyrt och ja det var ungefär de alternativen jag hade...om inte, jo men kanske, Friskis i Ekeby. Känns ändå genomförbart så jag for bort till Ekeby, köpte mitt kort och klampade upp på ett överfullt gym där jag var tvungen att vänta i närmare tio minuter bara för att få komma till på ett löpband för att värma upp. 
När jag nu då lir lite sådär manisk så vill jag ju göra saker ordentligt vilket innebar att det planerades träning även på tisdagen men jag insåg ju att det var ett stort misstag att bege sig till Ekeby på eftermiddagstid. Eftersom vi nu skulle tentaplugga på kåren klockan nio tänkte jag som så att det fanns gott om tid att träna innan detta. Alltså hem och kolla upp om gymmet verkligen öppnade klockan sju som jag trodde.
Naturligtvis öppnar inte Ekeby klockan sju...men gymmet inne i stan gör det. Då är det väl bara för mig att åka dit tänker jag och packar min väska redan på kvällen, ställer klockan på 06.15 och går till sängs. 
När jag stövlar in på gymmet trött och jävlig inser jag att jag inte är den enda människan som tycker att morgonen är en bra tid att träna på utan det är ta mig fan tvärfullt (jobbar inte folk?). Men okej, jag genomför mitt träningspass och går sedan ner för att duscha och basta.
 
I en av omklädningsrummets speglar (kom ihåg att klockan är ca 08.00) står en tjej och sminkar sig. Det i sig är ju inte konstigt. Om det inte vore för att hon spacklar sig upp till tänderna innan hon ger sig upp för att träna. Alltså inte efter. Är detta vanligt? Blir man inte ganska ful och svettig när man tränar? Kommer inte allt det där spacklet att rinna av i floder? (I alla fall jag svettas floder när jag tränar.) 
 
Nu funderar jag på att göra samma sak i morgon när jag ger mig av ner till gymmet klockan halv sju. Eller vänta nu, nej det ätnker jag inte göra. Jag tänker komma morgonblek och morgonsvullen precis som jag alltid ser ut vid den tiden på dygnet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0