Slapphet

Det är svårt att återgå till det normala efter en månad i ett varmt paradis. Mitt kandidatarbete skriker desperat efter att bli färdigskrivet men tyvärr kan dess rop inte tränga sig igenom min bubbla av lycka och känsla av overklighet. Förgäves pockar det på uppmärksamhet emedan jag endast sitter och dagdrömmer kring vackra djur, häftiga nätter och underbara människor.

En resa söderöver till Göteborg-Malmö-Köpenhamn har varit inplanderad sedan länge då en kär vän kommit upp i den ärevördiga åldern av trettio år. Denna biltur gick av stapeln i fredags och på något sätt kändes det finte att vara tillbaka på vägarna igen även om just dessa vägar inte kantades av kor, shoats (sheep & goats), plåtskjul där det såldes allt möjligt nödvändigt, vinkande människor och vilda djur (om man bortser från alla road kills som ligger utplacerade med jämna mellanrum längs varenda landsväg här).

Helgen var galet rolig och härligt uppfriskande även om jag på söndagen var högst trött och när jag kom hem till Muppis igen slocknade fem över elva (detta är mycket tidigt när det gäller mig och jag var mäkta förvånad när jag vaknade och insåg att jag sovit tio timmar). Helgen dövade min längtan tillbaka en aning men väl i Skåne träffade jag ju en tjej som levt med en kille från Tanzania och de har nu barn ihop. Det blev mycket prat om kulturkrockar, vackra människor och underbara möten.

Nu skall jag ta mig i kragen och göra en Power Point-presentation...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0