Att storhandla på ÖoB

Ni fattar inte hur mycket jag väntat på att det skall bli fredag...så att jag skall få gå och handla. Så kom äntligen fredagen med allt vad det innebar (fika, skönt snack med både den ena och den andra, snart mat nere på staden och så förståss shoppingen).
Här kan man förledas att tro att jag skulle shoppa loss bland kläder skor och andra spännande saker men nej nej, så jobbar inte jag. I stället tog jag en sväng till ÖB och gick bananas bland rengöringsmedel, tvätt- och sköljmedel, balsam och diskmedel.
 
Kassören: Hejhej!
 
Jag: Hej på dej du! Ja, du ser ju vad jag skall roa mig med i kväll.
 
Kassören: Fredagkvällen räddad alltså.
 
Jag: Jajemän, här skall tvättas och städas så det förslår...
 
Kassören: Fascinerande. (Sägs medan han höjer ögonbrynen en aning...)
 
Jag: Jasså? Vad menar du då?
 
Kassören: Du tillhör den där fåtalen procenten som tar sig igenom hela affären utan att köpa godis, eller något ätbart i all fall. Speciellt en fredag. Det var inte dåligt.
 
Jag: Ja du, jag förvånar även mig själv med jämna mellanrum. Ha en trevlig helg nu då!
 
Så nu tänker jag klappa mig på axeln över att jag varit duktig och gå ner och köpa en brakmiddag någonstans på stadens gator i stället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0