Svart och rött, svartrött

En helt vanlig lördag idag skulle man kunna säga. Klockan är två och jag har inte åstadkommit mer än en storhandling på Willys, frukost, ett par telefonsamtal och, nu till det bästa, slängt in två tvättar i maskinen. Det i sig är väl inte så jävla spännande men det är lite tröjor som liksom tappat i färg och då är det ju så fiffigt att man kan återuppliva klädesplaggen igen med ett kilogram hushållssalt  och en paket textilfärg.
 
Ja jo, jag vet att det finns risk att gamla Agda i trappuppgången bredvid  blir lite upprörd över tilltaget om hon skulle råka se de slängda färgpaketen i soptunnan, kanske sätter hon till och med upp en liten lapp där hon påtalar att man itne skall använda de gemensamma tvättmaskinerna till det.
Men jag LOVAR, jag skall tvätta ur maskinerna med mina andra röda och svarta tvättar ordentligt så att inte minsta lilla färgrest finns kvar när jag är färdig.
Och på riktigt, jag är student, jag har inte råd att köpa nya kläder stup i kvarten och speciellt inte när jag för en hundralapp kan fixa till dem jag redan har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0