Om det är lätt är det rätt men om det nu inte är lätt är det då inte rätt?

Att bli veterinär är helt klart inte vrålenkelt men för att uttrycka sig som en av min klasskamrater: Är det inte någonting som är fel när det svåraste på utbildningen är att begripa vad  man skall ha på sig?
 
Nu är det alltså inte så att övrigt i kursen är så simpelt att det svåraste blir kläderna utan det ligger till på det viset att det är en helt egen vetenskap att lista ut vad man skall ha på sig, när man skall ha på sig det och vad man skall göra med det när man haft på sig det.
 
Vi har fått ett kläddokument med klädkoder för diverse olika moment och övningar. Att försöka bena ut vad de menar är ungefär lika lätt som det skulle vara för mig att återge handligen i en bok skriven på grekiska.
Inte nog med det, när man nu nästan klurat ut vad man skall ha på sig skall man också begripa när skiten skall tvättas, vart det skall hängas och vem som skall utföra dess sysslor.
 
Idag har jag således blivit av med min gröna långärmade rock och jag har heller inga blå pyjamaskläder kvar. Mina stövlar har flyttat till obestämd plats och det är oklart om vi överhuvudtaget kommer att mötas igen. 
 
Förhoppningsvis är det någon annan som begripit lite mer utav alla dessa märkliga instruktioner och kan guida mig igenom den här terminen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0