Om det inte finns på ansiktsboken så...?

I dagarna har vi, i min bekantskapskrets, diskuterat om det är viktigt att ändra relationsstatus på fejjan och om man nu tycker att det är viktigt så i så fall varför?
 
Det är inte helt lätt att komma fram till. En del tycker att det räcker att de vet om vem de träffar och att vännerna i alla fall får reda på vem man är ihop med. Klart att det är så. Det är ju på intet sätt jätteviktigt.
Samtidigt så kan det få mig att fundera på saker som varför man tex förlovar sig om man nu inte är kristen. Eller ännu värre, gifter sig? Är inte det också egentligen bara för att visa tillhörighet då? Eller gör man det av praktiska anledningar som att det är lättare om den andre dör? (Alltså, nu vet jag att långt ifrån alla gifter sig men ändå...)
 
Men om man nu tycker det är viktigt då? Varför gör man det? Hur kommer det sig att man så gärna vill visa upp att man är ett par? 
 
Jag har fortfarande inte kommit till någon konklusion men jag tycker ändå att det är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0