Men hej på er!

Det är roligt att inse att ni är här inne och kikar trots mitt absolut bristande skrivengagemang under julen. Men nu är jag tillbaka i Uppsala och alltså också här. (Jag vill inte riktigt erkänna det ens för mig själv men jag har fan längtat hem och det var så skönt att få landa i min egen lägenhet. Vad innebär egentligen detta? Känner jag mig inte som Göteborgare längre? Usch, måste gå djupt in i mig själv och reda ut denna smärre livskris.)

Nåja, jullov i alla fall. Två och en halv vecka har känts som ungefär det dubbla eller trippla eftersom som jag hunnit med att fara runt rätt mycket. Som exempel kan nämnas att jag for till spanska solkusten ett par dagar och passade på ett dopp i medelhavet 27:e december, tog den lilla blå ner till Malmö där jag fick en åttaårig unge att gråta hejdlöst (okej, det kanske inte var mest mitt fel men jag bidrog nog en del), spenderade tid hos min far, bodde ett par dagar i Majorna, fick inbrott i bilen, fick nya vinterdäck, fick ett trasigt avgassytem och till råga på allt fick ett gravt klånkande i min bil (som vid närmare sökarbete visade sig vara någon slags krängningspillemojjer som alltså måste bytas). 
Ja jo just det ja, tack vare att människor i denna delen av landet helt tappar koncepterna vad gäller bilkörning så fort det ligger en gnutta snö på marken så missade jag också tentan i klinisk kemi igår. Jag är inne i ett flow känner jag...eller inte.
 
Men int e jag bitter. Tänker mig att det bara är värdsliga saker och alltså ingenting en vända till gymmet, lite god mat och Fjällbackamorden inte kan råda bot på.
 
So long! Nu tar jag tag i en ny termin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0