I Göteborg

I går kväll kom vi äntligen ner till Göteborg igen och det är riktigt skönt att vara tillbaka där man känner sig hemma. Med mig i bilen hade jag två killar och Saphira är ju som bekant en aning vi kan kalla det reserverad gentemot män. Med anledning av detta var jag lite orolig över hur det skulle gå att föra samman grabbarna med hunden och bestämde mig för att bara låta henne hoppa in i bagaget utan att hälsa innan. Först när vi tog rast efter två timmar så fick hon hälsa. Detta visade sig vara en bra strategi för hon var inte det minsta orolig eller rädd när hon skulle hälsa.
Problemet med denna metod kan väl vara att det är lite svårt att få alla män som skall lära känna hunden att åka runt i bil ett par timmar först...

Dagen i dag har vi spenderat med Malin och Zera. Vi har spankulerat runt i Slottskogen, busat med flera andra hundar och till och med hunnit med att lägga in några minuters inkallnings- och kvarsittningsträning. Det har vart en härlig dag med en hel del bus så nu är både jag och hunden rätt så trötta.

Nu avnjuter jag och Otto kvällen hemma hos min far med en god öl i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0